مقالات

انتخاب دریل شارژی مناسب برای ما

دریل بتن کن شارژی Einhell

انتخاب دریل شارژی مناسب برای ما

چه چیزی را در یک دریل بی سیم جستجو کنیم؟  چه در حال خرید اولین دریل یا ارتقاء به مدلی با قدرت بیشتر هستید.

این که آیا شما فقط اصول نگهداری ساده را یاد می گیرید یا در حال اضافه کردن مجدد به خانه هستید، یک مته خوب ضروری است.

آیا دریل های شارژی ارزش آن را دارند؟

اگر مدل شارژی است، می‌توانید سوراخ‌ها و پیچ‌ها را با همان ابزار دریل کنید – و نگران پیدا کردن یک خروجی در نزدیکی محل کار برای تغذیه مته نباشید. خبر خوب: صدها مورد از این دریل ها در بازار وجود دارد. خبر بد: همیشه مشخص نیست که کدام تمرینات را باید در نظر بگیرید.

 

چه مته برای خرید
ابزار را با کار مطابقت دهید
با همه مدل‌های مختلف دریل/درایور موجود در بازار، خرید ابزاری بیشتر از آنچه واقعاً نیاز دارید آسان است. راه حل این است که یک مته بر اساس نحوه استفاده از آن بخرید. پرداخت 2 میلیون تومان برای ابزاری که فقط برای آویزان کردن تصاویر استفاده می کنید، منطقی نیست. همچنین پرداخت 500 هزار تومن برای یک مته ایده خوبی نیست تا موتور پس از چند روز کار سنگین بسوزد.

مجبور نیستید خود را دیوانه کنید و سعی کنید تمام مشاغل احتمالی را که برای ابزار جدید خود خواهید داشت، بیاندیشید. به سه سناریوی زیر نگاه کنید و ببینید که در کجا قرار می گیرید. بهترین مته شارژی برای استفاده در منزل احتمالاً یکی برای تعمیر و نگهداری سبک است. اگر زمانی به ابزار بیشتری از آنچه که دارید نیاز دارید، می توانید قدرت و گزینه ها را افزایش دهید. یا برای پروژه هایی که به آن نیاز دارند مته قدرتمندتری اجاره کنید.

 

در دریل شارژی به دنبال چه چیزی باشید

انتخاب دریل شارژی مناسب برای ما
1- فک چاک: حداکثر ظرفیت در اکثر مته ها 3/8 اینچ است. برخی از مته های 14.4 و 18 ولتی می توانند بیت هایی با قطر 1/2 اینچ را مدیریت کنند.
2- کلاچ: تنظیمات بیشتر به شما امکان کنترل بیشتر روی پیچ های عمقی را می دهد.
3- سوئیچ محدوده سرعت: بالا برای حفاری است. پایین برای پیچ های رانندگی است. به دنبال گسترده ترین محدوده بین آنها باشید.
4- سوئیچ رو به جلو / معکوس: باید به راحتی با انگشت شست و ماشه کار کنید.
5- گرفتن دست: بافت و کانتور باید به گرفتن شما کمک کند. قبل از خرید، دستگیره را امتحان کنید.
6- ولتاژ: ولتاژ بیشتر به معنای قدرت بیشتر و همچنین وزن اضافه است.
7- باتری: دو تا بهتر از یکی هستند. باتری های جدید NiMH مزایایی دارند.
8- ماشه: هنگام گرفتن مته، مطمئن شوید که انگشت اشاره شما به راحتی در اطراف آن قرار می گیرد. سرعت متغیر بیشترین کنترل را ارائه می دهد.
9-چاک بدون کلید: آن را با دست بچرخانید تا فک های چاک باز و بسته شود.

 

فرآیند خرید دریل شارژی

تمرینات را در مراکز خانگی بررسی کنید و به وزن و تعادل آنها توجه کنید.
موقعیت های حفاری عمودی و افقی را امتحان کنید تا ببینید چقدر احساس راحتی می کنید.
دستگیره های کانتور و بالشتک لاستیکی در برخی مدل ها آنها را بسیار راحت می کند، حتی زمانی که فشار مستقیم کف دست را اعمال می کنید.
در حالی که در آن هستید، ببینید چقدر آسان است که تنظیمات کلاچ را تغییر دهید و با چاک بدون کلید کار کنید. مراکز خانگی اغلب ابزارهای دستی را تخفیف می دهند، بنابراین مراقب تبلیغات باشید.

 

ویژگی های دریل شارژی

 

قدرت

برای دریل های بی سیم، توان با ولتاژ باتری اندازه گیری می شود. ولتاژ بالاتر به معنای قدرت چرخش بیشتر گشتاور برای غلبه بر مقاومت است. در دهه گذشته، ولتاژ بالا از 9.6 به 18 ولت افزایش یافته است، اما طیف مدل ها شامل 6، 7.2، 9.6، 12، 14.4 و 18 ولت است. مته های ولتاژ بالاتر امروزی قدرت کافی برای ایجاد سوراخ های بزرگ در قاب چوب و کف را دارند. این عضله چشمگیر است. اما مبادله قدرت، وزن است. یک مته معمولی 9.6 ولتی 3 1/2 پوند وزن دارد، در حالی که یک مته 18 ولتی تا 10 پوند وزن دارد.

 

دستگیره ها

قبل از ورود مته/رانندگان بی سیم، اکثر مته ها دارای قبضه های تپانچه بودند، جایی که دسته در پشت موتور مانند دسته تفنگ قرار دارد. اما اکثر مدل های بی سیم امروزی مجهز به دسته T هستند.

پایه دسته برای جلوگیری از لیز خوردن دست و قرار دادن باتری شعله ور می شود. از آنجایی که باتری در مرکز وزن و حجم موتور قرار دارد، یک دسته T تعادل کلی بهتری را به خصوص در مته های سنگین تر ایجاد می کند.

همچنین، مته های دسته T اغلب می توانند به فضاهای تنگ تری وارد شوند، زیرا دست شما در مرکز مته خارج از مسیر است. اما برای حفاری های سنگین و راندن پیچ های بزرگ، یک قبضه تپانچه به شما امکان می دهد فشار بیشتری را به سمت بالا اعمال کنید – تقریباً مستقیماً در پشت سر – و به شما این امکان را می دهد که نیروی بیشتری را روی کار وارد کنید.

 

کلاچ

کلاچ قابل تنظیم چیزی است که مته های برقی را از مته/درایورهای شارژی جدا می کند. این کلاچ درست در پشت چاک قرار دارد و با رسیدن به سطح از پیش تعیین شده مقاومت، محور محرک مته را جدا می کند و صدای کلیک ایجاد می کند.

نتیجه این است که موتور هنوز در حال چرخش است، اما بیت پیچ گوشتی اینطور نیست. چرا مته به کلاچ نیاز دارد؟ این به شما کنترل می‌دهد تا زمانی که یک پیچ را محکم کرد، آن را باز نکنید یا بیش از حد آن را هدایت نکنید. همچنین هنگامی که مقاومت زیادی در چرخاندن پیچ یا سفت کردن پیچ ایجاد می شود، به محافظت از موتور کمک می کند.

تعداد تنظیمات کلاچ جداگانه بسته به مته متفاوت است. دریل های بهتر حداقل 24 تنظیم دارند. با این تعداد زیادی تنظیمات کلاچ، می‌توانید قدرتی را که یک مته ارائه می‌کند، به خوبی تنظیم کنید. تنظیمات با کمترین اعداد برای پیچ های کوچک و اعداد بالاتر برای پیچ های بزرگتر است. اکثر کلاچ ها همچنین دارای یک تنظیم مته هستند که به موتور اجازه می دهد بیت را با قدرت کامل به حرکت درآورد.

 

سرعت

کم هزینه ترین مته ها با یک سرعت کار می کنند، اما اکثر آنها دو سرعت ثابت دارند: 300 دور در دقیقه و 800 دور در دقیقه. یک سوئیچ کشویی یا ماشه به شما امکان می دهد سرعت بالا یا پایین را انتخاب کنید. این مته ها برای اکثر عملیات های سبک ایده آل هستند. سرعت پایین برای چرخاندن پیچ و سرعت بالا برای سوراخ کردن است.

برای کارهای دقیق تر نجاری و تعمیر، مته ای را انتخاب کنید که دارای کلید دو سرعته و یک ماشه با کنترل سرعت متغیر است که به شما امکان می دهد سرعت را از 0 دور در دقیقه تا بالای هر محدوده تغییر دهید. و اگر سوراخ کاری بیشتری نسبت به پیچ‌کاری انجام می‌دهید، به دنبال سرعت بیشتر – 1000 دور در دقیقه یا بیشتر – در انتهای بالایی باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 8