مقالات

7 روش برای خرید ابزار ارزان

7 روش برای خرید ابزار ارزان

علیرغم وجود ابزارهای نامحدود در مراکز خرید، انتخاب ابزارهایی که بالاترین کیفیت را در حین پایین ترین قیمت داشته باشند بسیار دشوار است. یکی از هیجان انگیزترین کارها برای هر کارگر فنی یا مکانیک، خرید ابزارهای جدید است. اما بودجه نقش مهمی در برنامه ریزی برای خرید مجموعه ابزارهای کامل شما را دارد.

به همان اندازه که همواره علاقمندیم کیفیت ابزار را موقع خرید مد نظر قرار دهیم به همان اندازه هم ممکن است خرید ابزار ارزان، جزو دغدغه های ما باشد.

  1. خرید بسته های ترکیبی

اگر تمایل دارید جعبه ابزار خود را افزایش دهید و یا ابزارهای جدید را جایگزین ابزارهای قدیم کنید در اینصورت خرید یک بسته حاوی چندین ابزار می تواند شما را در دستیابی به هدفتان در خرید ابزار ارزان یاری رساند. خرید بسته های ترکیبی شامل مجموعه ای از ابزارها در مقایسه با خرید یک ابزار می تواند 30 درصد در هزینه های شما صرفه جویی ایجاد کند.

خرید بسته ترکیبی به ویژه در بخش ابزارهای بی سیم بسیار اقتصادی است. برای مثال شرکت بسته های ترکیبی low حاوی ابزارهایی مانند لیتیوم-یون 20 ولتی با دو باتری، شارژ، مته/ راننده، اره رفت و برگشت و چراغ کار با قیمت 299 دلار است. در حالیکه خرید هر ابزار به صورت جداگانه با باتری و شارژ بیش از 400 دلار هزینه دربردارد.

بسته های ترکیبی

لازم به ذکر است کیت های ترکیبی غالبا شامل ابزارهایی هستند که شما آنها را نمی خواهید و به آنها نیاز ندارید مانند چراغ قوه ارزان که برای افزایش تعداد اقلام موجود در جعبه اضافه می شود.

علاوه بر این ، شما همیشه نیازی به ابزارهای حرفه ای ندارید، به ویژه اگر چیزی را که خریداری می کنید استفاده چندان زیادی برای شما نداشته باشد. اما نکته جالب توجه در این شرایط این است که برای خریدار انگیزه امتحان محصول جدید را ایجاد می‏کند. بنابراین وقتی یک شرکت انبردست و سیم برنده را در بسته ترکیبی قرار می دهد خریداران می توانند آن ابزار را امتحان کنند و ارزش آن را برای کار خود بسنجند.

  1. خرید ابزار ارزان با استفاده از برنامه های وفاداری

کیفیت ابزار و خرید ارزان

برخی تولیدکنندگان برنامه های وفاداری دارند و به کسانی که همواره از آنها خرید می کنند پاداش می دهند. بنابراین مشتریان می توانند از این برنامه برای خرید ابزار ارزان استفاده کنند. در این برنامه ها خریداران بدون توجه به خرید ابزار به صورت آنلاین یا از فروشگاه، امتیاز کسب می کنند. برای مثال ابزارهای Klein یک برنامه وفاداری دارد که به خریداران امکان می دهد فروش خود را از طریق یک آپ در گوشی همراه اثبات کنند.

سپس خریداران از امتیازات خود برای خرید کالاهای مارک دار یا اقلام دیگر مانند دریل BBQ استفاده می کنند. سایر شرکتها به خریداران خود امکان عضویت را فراهم می کنند تا پیشنهادات ویژه، تبلیغات منحصر بفرد و یا ابزارهای جدید را بدست آورند. در این برنامه ها، مشتریان علاوه بر خرید ابزار ارزان، می توانند از کیفیت ابزار نیز اطمینان حاصل کنند.

  1. بررسی معاملات آنلاین

ابزارآلات فروشگاه اینترنتی

بسیاری از خرده فروشان تبلیغات منحصر بفردی در وب سایت های خود ارائه می دهند که در فروشگاه ها نمی‏توانید پیدا کنید. قبل از مراجعه به فروشگاه ها، قیمت آنلاین آن را چک کنید تا ببینید معامله ای را که به صورت سفارش آنلاین می توانید انجام دهید چقدر برای شما هزینه خواهد داشت. در گذشته مردم تا آنجا که می توانستند از خرید آنلاین اجتناب می کردند زیرا قادر نبودند محصول را بازرسی کنند و یا روند مسترد کردن آن برای تعویض آسان نبود.

اما حقیقت این است که در سفارش ابزار از خرده فروشان آنلاین و مجاز جای نگرانی وجود ندارد زیرا علاوه بر آگاهی از قیمت کلی محصولات، احتمال خرید ابزار ارزان را برای شما افزایش می دهد.

  1. ابزار دست دوم بخرید

  ابزار دست دوم

                                                    

هر ابزاری که شما خریداری می کنید به محض آنکه مالک آن شدید ارزش خود را از دست می دهد. ابزارهای که کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند پیدا کنید به نحوی که بتوانید سابقه شیوه بکارگیری آنها را بدانید.

در این رابطه می توانید در مورد VIN کارکرده یک ماشین تحقیق کنید و یا اینکه با تولیدکننده تماس بگیرید تا در مورد احترام او به ضمانت نامه اصلی و یا تمدید آن اطمینان حاصل کنید.. یک تکلیف جزئی می‏تواند ارزش خرید دست دوم شما را از ابزار نو فراتر ببرد. بعلاوه برخی شرکت های تولیدکننده ابزار مانند ACME محصولات نوسازی شده را با تخفیف می فروشند و شامل گارانتی می شوند.

  1. در خرید، شتابزده عمل نکنید

زمان می‏تواند بهترین راهنمای عمل شما باشد. اقدام به خرید بدون توجه به زمان، بدون تردید با قاعده خرید ابزار ارزان منافات دارد. برای مثال قبل از روز پدر و کریسمس برخی ابزارها ارزان‏تر به فروش می رسند. می‏توان از ماه اکتبر به بعد ابزارها را با 40 تا 60 درصد تخفیف به مناسبت فروش تعطیلات داشته باشیم.

ابزارهای تخصصی معمولا در زمان های دیگری از سال به فروش می رسند. بنابراین اگر احتیاج فوری به ابزار ندارید و می توانید برای خرید آن در آینده برنامه ریزی کنید منتظر بمانید تا زمان مناسب فرا برسد و شتابزده عمل نکنید.

تخفیف 50 درصدی در قیمت محصولات

بعلاوه خرید اغلب با احساسات همراه است. سوز اورمان این احساسات را از عواملی می داند که مانع اتخاذ بهترین تصمیمات مالی ما می شود. بنابراین برای خرید ابزار ارزان لازم است که افکار خود را تغییر دهیم و یاد بگیریم به جای اینکه ارزش را در پول و زمان صرف ببینیم آن را در پول و زمان ذخیره شده ببینیم.

  1. در مورد آنچه که نیاز دارید با خودتان صادق باشید

دقت در خرید آنچه که نیاز داریم مانع تلنبار شدن ابزارهای ضروری و هدر رفتن پول ما می شود. بی اعتنایی به این موضوع و تاکید صرف بر خرید ابزارها، سبب پر شدن گاراژ با ابزارهای نو و درجه یک می شود چرا که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف دیگر فروشندگان به خوبی می دانند چگونه مردم را جذب کنند آنها نمایه های جذابی در مورد محصولات خود تهیه می کنند، محیط های مجازی برای اثبات تبلیغات خود ایجاد می کنند و سعی می کنند شما را تحت تاثیر قرار دهند.

بنابراین باید به جای توجه به تبلیغات فروشندگان بر نیازهای خود تمرکز کنیم.

انتخاب نوع و قیمت ابزار بر اساس نیاز

پالس معتقد است به شغلی که دارید فکر کنید اگر فقط چیزی را باید تعمیر کنید در آنصورت به مجموعه ای ابزارهای کاملا حرفه ای نیاز ندارید. بنابراین صادق بودن با نیازهای خود قبل از خرید جعبه ابزار می تواند به شما در محدود کردن اندازه خریدتان کمک کند.

  1. همواره از یک برند تجاری خرید کنید

خرید ابزارها از یک تولید کننده خاص برای شما آسانتر و ارزانتر است تا اینکه ابزارهای مختلف را از بازارهای مختلف خریداری کنید. این امر به ویژه در مورد ابزارهای شارژی صدق می کند.

شما با خرید تنها یک باتری و یک شارژ کننده می توانید از آنها برای شارژ هر ابزار شارژی دیگری استفاده کنید و به این ترتیب در پول خود صرفه جویی کنید. به عنوان مثال سیستم وان پلاس 18 ولتی ریوبی 50 ابزار را در برمی گیرد که همه آنها با باتری مشابهی کار می کنند و این شما را قادر می سازد تا با همان باتری مجموعه ابزارهایی شامل مته چکشی، علف زن و لوله بازکن را شارژ کنید.

علاوه بر این شرکتهای مولد مبالغ قابل توجهی در خدمات و بازاریابی سرمایه گذاری می کنند تا وفاداری مشتریان را به خرید برند خود حفظ کنند این امر ارتباط مثبتی میان مشتری و برند مذکور ایجاد می کند که به خرید ابزار ارزان کمک می کند.

برایان هابز معاون فروش و بازاریابی شرکت صنعت تجهیزات برق تکنوترونیک یک  نکته مهمی را به خریداران گوشزد می کند و آن اینکه ابزارهایی را خریداری کنند که محصولات قبلی خود تطبیق کنند به این معنی که بتوان باتری واحدی را برای نسل های قدیم و جدید ابزارها مورد استفاده قرار داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ چهار = 8