مقالات

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

ابزار و تجهیزات جوشکاری

به عنوان یک مبتدی، احتمالاً تعجب می کنید که چگونه می توانید فرآیند جوشکاری را شروع کنید. جوشکاری می تواند برای مبتدیان کار دشواری باشد. انجام یک فرآیند جوشکاری دقیق نیاز به مهارت، تکنیک و ابزار و تجهیزات جوش زیادی دارد.همچنین میتوانید برای خرید ابزار جوشکاری از قدس ترید بهترین ها را با هم مقایسه کنید و در عرض چند دقیقه خرید خود را نهایی کنید.

شاید شنیده باشید که جوشکاری بسیار گران است، اما در واقعیت، تنها چند ابزار و تجهیزات جوشکاری ضروری وجود دارد که شما به طور منظم از آنها استفاده خواهید کرد. علاوه بر ابزارهای اولیه، گاهی اوقات به ابزارهایی نیاز دارید که نامشان را نشنیده اید.

از این رو قصد داریم تقریباً تمام ابزار جوشکاری را که نباید از هیچ کارگاه جوشکاری غافل شوند به شما معرفی کنیم. ما همه چیز را از امنیت گرفته تا تجهیزات اولیه و ملزومات را پوشش داده‌ایم، شما هر آنچه را که نیاز دارید در اینجا دارید. بنابراین بیایید انواع مختلف ابزار و تجهیزات جوشکاری را یکی یکی بررسی کنیم.

ابزار جوشکاری

ابزار جوشکاری متداول مورد استفاده در جوشکاری گاز به شرح زیر است:

آچار
چکش
انبر
اسکنه
انبر
کلید سیلندر
برس سیمی
گیره
آسیاب زاویه ای
فندک جرقه ای
مربع را امتحان کنید
پاک کننده نوک
فایل ها
پانچ مرکزی
مقیاس و گیج جوش
نوار فولادی

جوشکاری در قدس ترید

آچار شماره 1

آچارها معمولاً برای سفت کردن یا شل کردن بست های مختلف استفاده می شوند. اینها با فولاد دراپ فورج یا فولاد کربنی طراحی شده اند. اما در جوشکاری از آچار دو سر برای سفت کردن و باز کردن مهره های دستگاه و کار جوش استفاده می شود.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری 2 چکش

چکش های جوشکاری ابزارهای ضروری هستند که برای براده برداری برای حذف پوشش دال از ناحیه جوش استفاده می شوند. برای شکل دادن به کار استفاده می شود. به طور معمول از یک چکش 500 گرمی برای این منظور استفاده می شود. سه نوع چکش وجود دارد – قاب توپی، صفحه متقاطع و مستقیم. برای کارهای با اندازه بزرگ، می توان از Sledgehammer استفاده کرد.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

انبر شماره 3

انبرهای جوشکاری به طور ویژه برای حذف موثر پاشش جوش طراحی شده اند. از فک های متعدد شمع برای کشیدن سیم و نصب نوک و نازل استفاده می شود.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

اسکنه شماره 4

معمولاً از اسکنه برای برش آهن مسطح، گرد یا زاویه دار و برش ورق های فلزی ضخیم استفاده می شود. آنها همچنین برای حذف فلز غیر ضروری از سطح کار با برش آن به قطعات کوچک استفاده می شوند. اما در جوشکاری برای برش کارها و تمیز کردن سرباره، پاشش و فلز اضافی از کار پس از جوشکاری استفاده می شود.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

5 انبر

انبر ابزار دستی است که آهنگران برای بلند کردن و نگه داشتن قطعات جوش داغ فلزی استفاده می کنند. آنها معمولاً از آهن فرفورژه یا فولاد ساخته می شوند و بهتر از گیره های انبردست یا گیره هستند. اینها در اندازه ها و اشکال مختلف موجود هستند که برای حفظ کار در حین جوشکاری در نظر گرفته شده است.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

کلید سیلندر شماره 6

برای باز کردن و سفت کردن سوپاپ دوک سیلندر گاز استفاده می شود.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

 7 برس سیمی

برای تمیز کردن سطح جوش قبل و بعد از جوشکاری استفاده می شود. از سیم های فولادی تشکیل شده و از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. به خاطر داشته باشید که در جوشکاری همیشه از یک برس با پرزهای فولادی ضد زنگ و یک چکش براده برداری ساخته شده از فولاد ضد زنگ استفاده کنید.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

گیره شماره 8

گیره های جوشکاری ورقه های فلزی هستند که به طور موقت دو قسمت از مواد را محکم در کنار هم نگه می دارند. گیره های جوشکاری به شما این امکان را می دهند که قطعه کار خود را ایمن نگه دارید، بنابراین اپراتور اتصال محکم تری ایجاد می کند.

این کار اجرای قوس و اتصال قطعات را بدون نگرانی در مورد جابجایی ورق ها آسان می کند. این نوع گیره ها به طور کلی در اندازه ها و شکل های مختلف موجود هستند.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

 9 آسیاب زاویه ای

آسیاب های زاویه ای معمولاً در ساخت فلز و برخی از مغازه های فلزی دیده می شوند. آنها انواعی از ابزارهای برقی دستی هستند که به دیسک ها یا تیغه های سنگی مصرفی متصل می شوند. این دیسک‌ها با سرعت بالا می‌چرخند تا فلز را آسیاب، برش داده یا به جوشکاری صاف کنند.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

10 فندک جرقه ای

این شامل یک قطعه سنگی لبه‌های شکل است که وقتی با چرخ چدنی دریچه‌ای ساییده می‌شود، جرقه ایجاد می‌کند. برای روشن کردن گاز آزاد شده از مشعل جوش استفاده می شود.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

11 میدان را امتحان کنید

این یک ابزار اندازه گیری L شکل است. تیغه آن معمولاً بر حسب سانتی متر درجه بندی می شود و از آن برای اهداف اندازه گیری شغل استفاده می شود. همچنین برای بررسی زوایای راست یک کار مستطیلی استفاده می شود.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

12 نکته پاک کننده

یک سوراخ ظریف در نازل وجود دارد. سوراخ ممکن است در حین استفاده کثیف و حتی بسته شود. یک پاک کننده نوک نازل برای تمیز کردن سوراخ استفاده می شود، در شکل مشاهده کنید. همچنین ممکن است از یک پاک کننده نوک برای حذف سرباره از کار پس از اتمام جوش استفاده شود.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

13 فایل

اینها شبیه به آسیاب های زاویه ای هستند که برای از بین بردن لبه های ناهموار و سوراخ ها از فلزی که برش می دهید استفاده می شود. ابزار فایل در اشکال و اندازه های مختلف موجود است که برای اهداف تکمیل کار استفاده می شود. فایل های فلزی نیز معمولا برای انواع پروژه های فلزی دیگر استفاده می شود.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

14 پانچ مرکزی

ابزار پانچ اغلب برای علامت گذاری سوراخ هایی که باید در عملیات ثانویه حفاری شوند یا به عنوان علائم اندازه گیری برای خطوط خمشی، برش، محل های جوش نقطه ای استفاده می شود. برای علامت گذاری روی یک قطعه کار قبل از برش دادن آن به شکل دلخواه استفاده می شود

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

15 مقیاس و گیج جوش

مقیاس برای اندازه گیری اندازه یک کار و گیج جوش برای اندازه گیری عمق جوش استفاده می شود، در شکل مشاهده کنید.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

16 نوار فولادی

کارهای طولانی با نوار فولادی اندازه گیری می شوند. بر حسب اینچ و سانتی متر مشخص شده است و در یک جعبه فولادی یا پلاستیکی قرار می گیرد. فنر مونتاژ به جمع آوری سریع و خودکار نوار همانطور که در شکل مشاهده می شود کمک می کند.

معرفی ابزار و تجهیزات ضروری جوشکاری

تجهیزات جوشکاری
تجهیزات مورد استفاده در جوشکاری به شرح زیر است:

سیلندر گاز
تنظیم کننده گاز
لوله خرطومی
عینک جوشکاری
کلاه ایمنی جوشکاری
دستکش های دستی
سندان
ترولی سیلندر
پیشبند
مشعل جوشکاری
سیلندر گاز شماره 1

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× سه = 24