مقالات

مزایا و معایب چکش تخریب بادی

مزایا و معایب چکش تخریب بادی در قدس ترید

مزایا و معایب چکش تخریب بادی

در این مقاله از قدس ترید درباره مزایا و معایب چکش تخریب بادی ، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای خرید این محصول را گردآوری کرده ایم و با مقایسه دقیق این محصولات بهترین نتایج را برای شما آماده کرده ایم پس همراه ما باشید ، چکش بادی یکی از خاص ترین ابزار آلات در دنیا به شمار می رود. چکش بادی به دلیل توانایی ها و قابلیت های شگفت انگیزی که دارند هم اکنون در ده ها صنعت مختلف به کار می روند. از جمله این صنایع می توانیم به صنعت ساختمان سازی، صنایع تخریب، راه و شهر سازی، امور هنری، تعمیرات خودرو و مکانیکی، حفاری معدن، اهنگری و… را نام برد. با وجود اینکه چکش بادی یک ابزار تخصصی به شمار می رود اما دامنه کاربرد های آن مانند یک ابزار عمومی گسترده است. ساز و کار چکش های بادی با ایجاد ضربات پی در پی و مداوم می باشد. به عنوان مثال تصور کنید شما یک قلم و چکش در دست داشته باشید و در هر دقیقه چندین هزار بار با چکش به قلم ضربه محکم وارد کنید، این دقیقا کاری است که یک چکش بادی انجام می دهد. البته در ادامه با انواع مختلف چکش های بادی آشنا خواهید شد که برخی از آنها عملکرد متفاوتی را ارائه می دهند ولی در کل به یک شکل کار می کنند.

همچنین برای خرید چکش تخریب بادی از قدس ترید میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید . 

انواع چکش های بادی در قدس ترید و کاربرد های آن ها

چکش بادی مستقیم

چکش بادی مستقیم کوچکترین نوع چکش های بادی می باشد و از طول و اندازه کمتری نسبت به سایر چکش ها برخوردار است. چکش های بادی مستقیم به گونه ای طراحی شده اند که جهت قلم در راستای بدنه چکش می باشد و تسلطی بی نظیر را به کاربر ارائه می دهد. چکش بادی مستقیم به دلیل ظرافتی که در کار از خود نشان می دهند به صورت گسترده در امور هنری مانند مجسازی سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

ابعاد کوچک چکش بادی مستقیم موجب می شود تا از آن برای دسترسی به نواحی تنگ و دشوار استفاده کنند. همچنین برای تخریب سنگ و آجر با دقت بالا، برداشتن آجر و سرامیک، ایجاد برش، زنگ بری، حذف سرباره جوش، حذف پرچ و… نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مسافت رفت و برگشت قلم در چکش های بادی مستقیم از سایر چکش ها کمتر است اما از تعداد ضربات بیشتری در هر دقیقه بهره مند هستند و همین موجب ظرافت کار این ابزار شده است.

چکش های بادی مستقیم همانطور که پیش تر گفتیم به صورت گسترده در امور هنری به خصوص شاخه مجسمه سازی کاربرد دارد. هنرمندان مختلف در گذشته برای شکل دادن به یک سنگ و ایجاد خطوط مورد نیاز خود می بایست هزاران بار از چکش و قلم استفاده می کردند و این کار می توانست برای آنها بسیار طاقت فرسا باشد.

اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، حال می توانند تنها با استفاده از یک چکش بادی مستقیم، بدون وقفه و ایجاد خستگی ساعت ها مشغول ساخت اثرات هنری زیبا و خلاقانه شوند.

چکش بادی تفنگی

چکش بادی تفنگی یا چکش بادی هفت تیری را می توان عمومی ترین و پر مصرف ترین مدل چکش های بادی دانست. دلیل نامگذاری این ابزار شباهت شکل ظاهری آن تفنگ های هفت تیری می باشد. چکش های بادی تفنگی مانند چکش های مستقیم قدرتی در بازه 1 الی 3 کیلو گرم نیرو را می توانند به سطح مورد نظر وارد نمایند اما با نرخ ضربه متفاوت. عمده ترین مصرف چکش های بادی تفنگی در امور تخریب ساختمان، لایه برداری، خرد کردن سنگ و مصالح ساختمانی می باشد.

چکش های بادی تفنگی طوری طراحی شده اند که کاربر از آن ها با دو دست استفاده کند و به راحتی بتواند آن ها را کنترل نماید. افراد فعال در این حوزه با استفاده از سری قلم های فولادی متنوع و قدرت تخریب این چکش های بادی، اقدام به تخریب بخش های مختلف یک ساختمان می کنند و هر مصالح ساختمانی (از جمله آجر، سنگ، کاشی، سرامیک، بلوک، سفال و…) را به راحتی خرد می کنند.

چکش بادی تک دسته

چکش بادی تک دسته از نظر ابعاد، وزن، قدرت و کارایی در رده بالاتری از چکش های بادی تفنگی قرار دارد. از نظر کاربرد هردو برای تخریب به کار میروند اما زمانی که چکش های بادی تفنگی کم می آورند (برای مثال تخریب و سوراخ کاری در بتن) نوبت نقش آفرینی چکش های بادی تک دسته می باشد.

چکش های بادی تک دسته دارای انواع مختلفی می باشند که چکش بادی دسته عصایی و چهارپیچ از این دسته بندی هستند. قدرت این چکش های بادی حدود 3 الی 9 کیلوگرم می باشد که سه برابر چکش های تفنگی و مستقیم است.

این چکش ها از نظر شکل ظاهری نیز متفاوتند، قرار گیری قلمشان مانند چکش های مستقیم در راستای بدنه است ولی دارای یک دسته مخصوص در انتهای بدنه می باشند که شکل های گوناگونی دارد. دسته آن ها می تواند به شکل دسته عصا یا حرف D باشد. در اصطلاح عامیانه به این چکش ها، پیکور بادی نیز گفته می شود.

چکش بادی دو دسته

چکش بادی دو دسته قوی ترین مدل چکش های بادی می باشد و حتما آن ها را در هنگام کندن اسفالت در دست کارگران شهرداری مشاهده کرده اید. چکش های بادی دو دسته به دلیل اینکه قدرت و وزن بسیار زیادی دارند، می بایست با دو دست کنترل شوند.

از چکش بادی دو دسته اغلب برای تخریب آسفالت و بتن استفاده می شود. محدوده قدرت چکش های بادی دو دسته از 12 تا 42 کیلوگرم میباشد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت قدس ترید ابزار ما به توضیح انواع چکش تخریب و کاربردهای آن پرداختیم و دانستیم چکش تخریب به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در صنعت ساخت و ساز و تخریب استفاده می شود. این دستگاه به دلیل برخورداری از بدنه‌ ای سنگین، قدرت ضربه زنی ، یکی از ابزارهای اساسی در پروژه‌های تخریب و ساخت اسکلت‌های بتنی شناخته می‌شود. مهمترین نکات در استفاده از چکش تخریب شامل توانایی کنترل و ایمنی کاربر، استفاده با دقت و تمرکز، و رعایت دستورالعمل‌های تولیدکننده ابزار می ‌باشد. با توجه به نکات ارائه شده می توانید به صورت کارآمد و ایمن از این ابزارقدرتمند بهره‌مند شده و در پروژه‌های ساختمانی خود به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. در صورتی که تجربه ‌ای از کار با این ابزارآلات داشتید دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = هشت