مقالات

مقایسه و کاربرد دستگاهای فرز

مقایسه و کاربرد دستگاهای فرز در قدس ترید

مقایسه و کاربرد دستگاهای فرز

در این مقاله از قدس ترید درباره مقایسه و کاربرد دستگاهای فرز ، تلاش کرده ایم به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهیم ، و همواره راهنمای خرید این محصول را در این مقاله گنجانده باشیم ،یکی از سوال هایی که وجود دارد این است که دستگاه فرز چیست و چگونه کار می کند. دستگاه فرز ابزاری است که نیروی الکتریکی را به نیروی چرخشی تبدیل می کند و با کمک این تبدیل نیرو و صفحه های مورد نظر می توان کارهایی مربوط به برش کاری، ساب زنی و … را انجام داد. در واقع موتور دستگاه فرز و چرخش آرمیچر نیروی چرخش را به شفت منتقل می کند و از شفت به صفحه منتقل می گردد و همین تبدیل انرژی مکانیزم اصلی این ابزار کاربردی را به وجود می آرود.

دستگاه فرز ابزاری است که دارای دو فرز آهنگری و فرز سنگبری می باشد که با کمک هر کدام از آنها می توان در مشاغل مورد نظر کارهایی که مورد نظرمان است را انجام دهیم. این ابزار کاربردی دارای توان های مختلف و قدرت توان گوناگون است و با توجه به اینکه آروا انواع مختلفی از دستگاه فرز را تولید و به بازار عرضه می کند در ادامه به معرفی کاربرد سنگ فرز و در نهایت به معرفی راهنمای سنگ فرز می پردازیم.

تمامی افرادی که به صورت حرفه ای در حوزه های مختلف صنعت کار می کنند نیاز به وسایلی مانند کفساب، پولیش و برش دهنده که در انجا فرز می تواند به عنوان تمامی آن ها ایفای نقش نماید.کاربرد دستگاهای فرز بوسیله دست نگه داشته می شود و با انرژی برق و باد که از کمپرسور های هوا تولید می شوند شروع به کار می کنند.

 

برای خرید دستگاه های فرز از قدس ترید میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید . 

 

فرز آهنگری

فرز آهنگری از لحاظ ظاهری تا حد زیادی شبیه به فرز سنگبری است. شاید تنها تفاوت ظاهری این دو دستگاه در شکل گارد محافظ و اندازه صفحه برش آنها باشد. معمولا گارد محافظ فرز آهنگری کوچکتر از فرز سنگبری است. همچنین قطر صفحه برش این دو ابزار نیز با یکدیگر متفاوت است.

صفحات برش فلز ۱۸۰ میلی‌متر قطر دارند. به همین دلیل در صورتی که گارد محافظ دستگاه را برندارید نمی‌توانید صفحه مخصوص برش سنگ را بر روی فرز آهنگری نصب کنید. البته این کار از لحاظ ایمنی توصیه نمی‌شود؛ زیرا سرعت برش توصیه شده برای صفحه برش سنگ و فلز با یکدیگر متفاوت است.

همچنین سرعت چرخش موتور این دو دستگاه نیز تفاوت دارد. در صورتی که چنین کاری را انجام دهید احتمال شکستن صفحه برش بسیار زیاد است. سرعت کار فرز آهنگری بین ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ دور بر دقیقه است.

 

دستگاه سنگ فرز

در پاسخ به اینکه سنگ فرز چیست باید بگوییم که این فرز به معنی فرز 90 درجه است که در آن دیسک در زاویه‌ی 90 درجه‌‌ی بدنه قرار دارد. به احتمال زیاد چنین نام‌گذاری به منظور تمایز این سنگ از مدل مستقیم است.

 

دستگاه سنگ مسقیم

سنگ مستقیم چرخی عمود دارد و برای سنگ زدن لبه خارجی و قسمت‌های داخلی مناسب است. زاویه سنگ مستقیم، این دستگاه را برای استفاده در پروژه‌های مختلف مناسب کرده و برای کارهایی که استفاده از فرز 90 درجه دشوار است، بسیار ایده‌آل و کارآمد است.

 

فرز انگشتی

کار فرز انگشتی شباهت زیادی به سنگ مستقیم دارد با این تفاوت که در این دستگاه به‌جای دیسک، سری با عملکردی مشابه دریل قرار می‌گیرد. انواع سری فرز انگشتی که برای سنگ‌زنی استفاده می‌شود بسیار کوچک بوده و برای سایش و صاف کردن لبه فلزات سخت بسیار مناسب است.

 

فرز مینیاتوری

فرز مینیاتوری نوعی فرز انگشتی است که کاربرد آن تنها به صنعت محدود نمی‌شود و از آن در کارهای مختلف خانگی هم استفاده می‌شود. ساختار فرز مینیاتوری ساده بوده و می‌توانید با نصب ابزار و تیغه‌های مختلف از آن برای کارهای مختلف استفاده کنید. این فرز برای کارهای ظریف و کوچک با دقت بالا مانند زنگ زدایی و رنگ برداری فلرات، تیز کردن ابزار، برش اتصالات مختلف، حکاکی و … بسیار مناسب است.

مینی فرز
مینی فرز نیز مانند سایر انواع سنگ فرز برای برش و پرداخت روی مواد مختلف مانند فلزات به کار می‌رود. اصلی‌ترین تفاوت مینی فرز با سنگ فرز بزرگ در ابعاد دستگاه است. هنگامی که این دو دستگاه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تفاوت ابعاد آنها به راحتی قابل مشاهده است. سنگ فرزهای بزرگ ابعاد به مراتب بزرگتری نسبت به مینی فرز دارند. به همین میزان وزن این دو دستگاه نیز با یکدیگر متفاوت است. فرزهای بزرگ وزنی چند برابر مینی فرزها دارند.

همچنین توان موتور مینی فرز از فرزهای بزرگ کمتر است. معمولا حداکثر توان مینی فرزها ۲۰۰۰ وات است. این در حالی است که مدل‌های بزرگتر توانی بیشتر از این مقدار دارند. همچنین میزان دور بر دقیقه یا RPM موتور دستگاه نیز در مینی فرز بیشتر بوده و در مدل‌های مختلف بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دور دقیقه متغیر است. با این حال معمولا قطر صفحه در مینی فرزها کمتر از فرزهای بزرگ است.

برای خرید سنگ فرز و بررسی قیمت انواع مختلف آن می‌توانید به صفحه این محصول در سایت فروشگاه اینترنتی قدس ترید مراجعه کنید. فروشگاه قدس ترید تنوع بسیار خوبی در زمینه انواع سنگ فرز دارد. از مزایای خرید از سایت قدس ترید می‌توان به بهره‌مندی از گارانتی رسمی، خدمات پس از فروش ضمانت اصالت کالا، خرید بدون واسطه و با قیمت مناسب و مشخصات فنی و نقد و بررسی‌های تخصصی محصولات اشاره کرد.

 

اجزای سنگ فرز کدامند؟

سنگ فرز مانند دیگر ابزارهای برقی از قسمت ها و قطعاتی تشکیل شده است که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر مکانیزم اصلی دستگاه فرز را به وجود می آروند. در واقع هر کدام از این اجزاء دارای کارکرد و وظایفی هستند که در نهایت موجب چرخش صفحه در سرعت بالا انجام کارهایی مانند برشکاری و ساب زنی را می توان انجام داد. در زیر اجزاء سنگ فرز را معرفی می نماییم.

محافظ دیسک
مهره نگهدارنده صفحه
دسته کمکی
کلید دیمر
گیربکس
پوسته گیربکس
موتور
بدنه

 

قدرت سنگ فرز

میزان قدرت فرز را معمولاً برحسب وات (بیشترین قدرتی که فرز می‌تواند با آن کار کند) اندازه‌گیری می‌کنند. میزان برق ورودی فرز برحسب آمپر و برای فرز شارژی برحسب ولت بیان می‌شود. میزان قدرت فرز بادی برحسب فوت مکعب بر دقیقه اندازه‌گیری شده و معمولاً میزان فشار پیشنهادی برای دستگاه را برحسب پوند بر مربع می‌سنجند. هم‌چنین فرز سنگ‌ بری و آهنگری را برحسب اسب بخار می‌سنجند. برای مثال مینی فرز 1000 وات یا یک کیلو واتی، اسب بخاری معادل 1.34 دارد.

 

سرعت سنگ فرز

زمانی که فرزها را برحسب سرعت آن‌ها مقایسه می‌کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که هرچه صفحه آن کوچک‌تر باشد، RPM یا میزان دور بر دقیقه آن بیشتر است. میزان RPM دستگاه را در زمانی که دستگاه تحت فشار نیست و در حالتی که بدون صفحه با بیشترین سرعت خود می‌چرخد می‌سنجند.
سرعت موتور فرز آهنگری بیش از 8500 دور در دقیقه است اما سرعت موتور فرز سنگ‌ بری حدوداً برابر 6000 دور در دقیقه بوده اما قدرت بیشتری دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× سه = 3